Generalforsamling-2021

Ovenpå det meget tumultariske Corona-forår var det en både glad og lettet formand for Thorning Friluftsspil Cille Ulsdal, der bød velkommen til de fremmødte på årets generalforsamling. I sin formandsberetning fortalte hun om den meget svære beslutning, bestyrelsen traf med at gennemføre opsætningen af familieforestillingen ”Emil fra Lønneberg”. På trods af utallige udfordringer undervejs viste det sig at være en rigtig god beslutning. Forestillingen blev en stor publikumssucces med mange rosende ord og positive kommentarer. Publikum tog de mange restriktioner – lige fra tjek af Coronapas til et begrænset vareudbud i salgsboderne – med et stort smil.

Stor ros til Ida Dybkjær for beslutsom overtagelse af kostumedelen og i løbet af 10 dage at have flotte kostumer klar til alle. Kæmpe applaus til Jane Faurbye for effektiv Corona-omstilling af salgs området. Tak til alle de frivillige – uden deres hjælp var det ikke muligt at sætte en så flot og gennemført forestilling op. Tak til alle sponsorerne – uden deres utrættelige støtte var der slet ikke noget Friluftsspil.

Bestyrelsen ser nu frem til at sætte ”Askepop” op i 2022 uden Corona-hensyn – og med isvafler og pølser i salgsboderne.

Mangler aktuelt 2 funktionsledere – en til det praktiske vedrørende kostumerne og en pladsformand. Tak til henholdsvis Inge Lise Pedersen og Lars Hansen.

Kasserer Michael Madsen fremlagde det reviderede årsregnskab. Trods Corona-begrænsning af udbudte publikumspladser viste det et ubetydeligt underskud; dvs. der er ikke behov for at trække på kommunens underskudsgaranti.

Nyvalg til Michael Sørensen, Skive

Bestyrelsen har efterstående konstitueret sig således:

Cille Ulsdal – formand
Michael Sørensen – Næstformand
Michael Madsen – Kasserer
Bodil Lyngsøe
Malthe Broe
Niels Erik Nielsen
Jesper Nielsen

Der holdes AUDITION til Askepop d. 30. og 31. oktober samt evt. d. 6. og 7. november. Der søges deltagere i mange forskellige typer og aldre til såvel bærende roller med replikker og til ensemble. Askepop er en rigtig popmusical med masser af sang og en del dansescener i forskellige stilarter. Man behøver ikke mestre alle tre discipliner for at komme med og ingen roller er besat på forhånd.

Presseartikel af 11. oktober 2021