Ekstra audition: Vi mangler mænd!

Fotograf Aksel Utoft tager foto af Sofie Skovrider Jørgensen til første audition

Efter søndagens audition hos Thorningegnens Friluftsspil står det klart, at der mangler mænd til næste års store broadwaymusical ”Annie Get Your Gun”. Derfor bliver der indkaldt til en ekstra audition søndag 8. november.

- Vi skal bruge mindst ti mænd i forestillingen, og lige nu mangler vi mange. Det er lige fra ensembleroller til nogle af de store roller i ”Annie Get Your Gun”, fortæller instruktør Kim Brandt, der søndag mødte godt 35 aspiranter i alle aldre til audition på Thorning Skole. Men altså desværre alt for få mænd.

- Der er stadig rigtig gode roller, vi mangler skuespillere til, især mænd mellem 20 og 40 år, men også gerne yngre og ældre end det. Det vil også være godt med flere mænd i ensemblet, ellers bliver det vilde vesten knap så vildt, siger Kim Brandt.

Ekstra audition søndag 8. november

Thorningegnens Friluftsspil har derfor besluttet, at lave en ekstra audition på søndag, i håb om at det lykkes at råbe flere midtjyske herre-talenter op.

- Vi laver syv forestillinger med op til 4.000 tilskuere til sommer, og som skuespiller får man kompetent støtte af vores professionelle kunstneriske ledelse med instruktør Kim Brandt, kapelmester Flemming Bjerg og korlederne Hanna og Aage Christiansen, og med næsten 170 frivillige som opbakning, siger foreningens formand Inger-Marie Thomsen.

Fællesskab og gode udfordringer for alle

- Det er alletiders chance for at prøve kræfter med en af de bedste, klassiske broadway-forestillinger i semi-professionelle omgivelser. Der er gode udfordringer til alle, hvad enten man går efter en af de store roller eller har lyst til at prøve musical som ensemble, hvor de vigtigste krav er at man kan synge rent, lære et par dansetrin og ellers er frisk til at give den fuld gas på en stor scene. Alle bliver en del af det fantastiske fællesskab vi har, siger formanden.

Man kan melde sig til den ekstra audition på foreningens hjemmeside, www.thorning.com, hvor man også kan finde telefonnummer på Kim Brandt, hvis man har spørgsmål til forestillingen.