Generalforsamling 2015

2015 06 14 forestilling HVC 38

Læs formandens beretning.

Se fotos.

Foreningen afholdt den 18. september generalforsamling i Thorning Forsamlingshus med ca. 60 medlemmer/aktive.

Årets forestilling VINDEN I PILETRÆERNE havde premiere 6. juni – i særdeles koldt vejr. Vejrprognoserne lovede masser af regn ved årets forestillinger. Heldigvis gik det ikke helt sådan, men prognoserne og det meget kolde junivejr har helt sikkert holdt publikum væk trods det, at VINDEN I PILETRÆERNE var en meget rost forestilling.

Foreningen havde indført nyt billetsystem med nummererede pladser. Der var lidt begynderproblemer både ved forsalg og ved indgangen, og der vil blive en evaluering med billetten.dk som stod for den tekniske del. I 2016 forventer vi, at alle pladser er nummererede.

Publikumskonkurrencen var i år en sms-konkurrence. Det var ikke det store hit, og bestyrelsen vil overveje eventuel konkurrenceform i 2016. Der vil dog igen blive etableret en ”loge” til forkælelse af vinderne.

Den kreative ledelse var igen lagt i hænderne på instruktør Kim Brandt og kapelmester Flemming Berg. Nye korledere var Hanna og Aage Christiansen og årets scenograf var John Nissen.

Vi har kunnet koncentrere os om årets forestilling og har haft fokus på ”planlægning og kvalitet”. I det kommende år vil vi forsøge at finde flere kræfter, således at der ikke ligger unødvendigt store opgaver på enkelte personer i organisationen.

”Cabareten Hendes Verden – fra en anden vinkel” opførtes ved to forestillinger for 124 publikummer og gav et pænt overskud.

I samarbejde med Thorning Forsamlingshus og Thorning Borgerforening afholdtes i januar koncert med RunWay. Der var solgt 98 billetter og koncerten gav et lille overskud til hver af de tre arrangører.

30 medlemmer deltog i årets udflugt til Vilhelmsborg Festspil, hvor vi så ”The Sound of Music”.

Bestyrelsesformand, Inger-Marie Thomsen, kunne takke alle sponsorer, alle 170 aktive og alle underudvalg for den store indsats som blev lagt i det forløbne år. Der blev også sendt en tak til bestyrelsen for det gode samarbejde.

På trods af et regnskabsmæssigt underskud, kan vi alle være glade for og stolte over at alt endnu en gang har klappet. Vi fik sat en sjov og seværdig forestilling op.

På valg til bestyrelsen var Stefan Mäkinen, Kim MacKayzee, Birgit M. Andersen, Jakob B. Pedersen, og Lars Hansen. Birgit, Jakob og Lars ønskede ikke genvalg. Nyvalgt blev Kristina Nielsen fra Thorning og Leif Jørgensen fra Kjellerup. Bestyrelsen fik mandat til at finde yderligere et medlem. Suppleanter blev Karina D. Andersen og Jacob W. Andersen. Revisor Jørn Bech genvalgtes. Revisorsuppleant Else D. Østergaard genvalgtes. Som revisor sidder yderligere Cita Thøgersen Brøns.

De øvrige fire i bestyrelsen er Inge Lyngsø, Pia L. Andersen, Inge Østerby og Inger-Marie Thomsen.

Planlægningen af næste års forestilling, Annie get your Gun er i fuld gang, hvilket der kan læses om andet steds i Blichfang.

Artikel af 19/9 2015 til lokalbladet Blichfang skrevet af Formand Inger-Marie Thomsen