Hvordan får man ram på en mand?

Amatørskuespillere søges til ”Annie get your Gun”.

Foto fra audition i 2015 - fællesdans med lette trin

Du kan stadig nå at melde dig til audition i Thorningegnens Friluftsspil. Det foregår søndag den 1. november. Har du lyst til at stå på scenen, så har vi instruktørteamet, der løfter dig og guider dig til opgaven med et fantastisk sammenhold, grin og godt humør. Vi skal bruge masser af mennesker i alderen fra 10 år og op. Drenge, piger, mænd og kvinder. I år har vi brug for ekstra mange mænd.

Vores audition er en spændende dag. Selve prøven består af en fælles danseprøve med nogle lette trin. Derudover en sangprøve, og hvis du ønsker en decideret rolle, er der et kort replikskifte. Alt materiale kan ses på www.thorning.com. Bestyrelsens og instruktørens vigtigste opgave på denne dag er at hjælpe og støtte deltagerne, så det bliver en god oplevelse. Så mød op, vær forberedt på en sang og – kom kæk!

Instruktør Kim Brandt glæder sig til sin 10. sæson i Friluftsspillet. De sidste 10 år har betydet et kvalitetsløft for forestillingerne, udtaler formand Inger-Marie Thomsen, og den professionelle tilgang fra vores instruktører garanterer, at der bliver taget vare på alle – også nybegyndere. Ved sangprøven består panelet alene af instruktør, instruktørassistent og pianist. Ingen roller er forudbestemt – alt bliver afgjort efter audition.

”Annie get your Gun” er en af de mest elskede Broadwayshows gennem tiderne. Historien bygger på den virkelige beretning om skarpskytten Annie Oakley, der får succes i Buffalo Bills Wild West Show, hvor hun også møder kærligheden i form af sin konkurrent Frank Butler. Selvfølgelig er der en masse besværligheder, før de får hinanden, men også en masse festlig sjov med indianere, cirkus, gøgl og ikke mindst fantastisk musik.

I 1999 fik den oprindelige musical nyt liv med et opfrisket, bearbejdet manuskript og nye sange. Friluftsspillet har valgt denne nye opsætning, som har spillet med stor succes de senere år rundt omkring på verdens scener – og snart også i Thorning.

Har du ikke lyst til at stå på scenen, så har du mulighed for at melde dig til en af de mange praktiske funktioner. Der skal bruges mange hænder, og der er et fantastisk sammenhold – både i de enkelte funktioner og i den samlede organisation.

Presseartikel af 22. okotober 2015