Tilfreds formand

2015-05-20 foto Hanna Christiansen for fuld energi til korprøve

Hanna Christiansen for fuld energi til korprøve

Når formand for Danmarks hyggeligste Friluftsspil i Thorning Inger Marie Thomsen om et par uger vil byde velkommen til Vinden i Piletræerne er det ganske sikkert med et stort smil på læben. ”Der er rigtig mange gode ting at glæde sig over og være særdeles tilfredse med – kort sagt er ALT gået op i en højere enhed” udtaler Inger Marie Thomsen. ”Jeg ved at opsætningen af det sjove og spøjse teaterstykke i tegnefilmstil er lagt i gode professionelle hænder. De vil hver især ganske givet få det bedste frem i alle amatørskuespillerne”.

Instruktør og koreograf er igen den stilsikre Kim Brandt, der nu for niende gang sætter et stykke op på Thorningegnens Friluftsspil. Som instruktørassistent har han også i år Louise Hummelgård. Kapelmester og musikarrangør er også en gammel kending hos Friluftsspillet; nemlig Flemming Berg. Der vil kunne høres klaver, bas, altsax, barytonsax, fløjte og trommer fra det 6 mands store orkester. Nye korledere i år er det musikalske ægtepar Hanna og Aage Christiansen fra Ikast. De har undervist på Ikast Gymnasium i mere end 40 år og har sat mere end 45 musicals op; bl.a i Herning Kongrescenter. Således har de særdeles stor erfaring og sat deres præg på musiklivet og talenterne gennem årene. Begge har tidligere arbejdet sammen med Kim Brandt og været lærer for Flemming Berg. Scenografien, der understreger spændingerne i stykket, er i år udtænkt af den meget kreative og innovative John Nissen.

Det hele bindes sammen af de ca. 160 frivillige – lige fra skuespillere, dansere, sangere, scenebyggere, syfolk, stolefolk, kioskfolk osv. Alle yder det ypperste og får det hele til at fungere.

”Fantastisk at føle den opbakning, der er fra vore sponsorer: Nordeafonden, Centerrevision, Tuborgfondet og Silkeborg Kommune. Det er bestemt ikke uvæsentligt, at der er orden i økonomien” slutter Inger Marie Thomsen – og tilføjer hurtigt: ”Vi glæder os naturligvis til at tage i mod publikum, der helt sikkert vil få en sjov, festlig og humørstigende oplevelse”

Familieforestillingen med musik i bedste London Music Hall-stil opføres 7 gange fra d. 6. – 14. juni på Friluftsscenen i Thorning.

Presseartikel af 20. maj 2015